Mijn vertrek, 2016 /Eerste ervaring Etoile, 2015. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Brennan Potuit - WaarBenJij.nu Mijn vertrek, 2016 /Eerste ervaring Etoile, 2015. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Brennan Potuit - WaarBenJij.nu

Mijn vertrek, 2016 /Eerste ervaring Etoile, 2015.

Door: Brennan Potuit

Blijf op de hoogte en volg Brennan

08 Februari 2016 | Nederland, Eindhoven

Na een hoop voorbereidend werk te hebben gedaan sta ik daar dan eindelijk op het vliegveld van Eindhoven om te vertrekken naar bestemming Italië.
Zenuwachtig wel, omdat het de eerste keer voor mij is om voor een langere tijd weg te zijn van huis. Wat kan ik verwachten van de stage en wat wordt er van mij verwacht? Gelukkig heb ik dit al kunnen bespreken aangezien de artistieke directeur van het bedrijf toevallig in Nederland was voor een internationale vergadering.

Het was tot vlak voor vertrek lastig te beseffen dat ik weg zou gaan en dit besef werd pas echt werkelijkheid toen ik uiteindelijk was ingecheckt, mijn bagage had afgegeven en dan toch echt afscheid moest gaan nemen van familie en vriendin... Na een enigszins toch wel emotioneel moment ging ik door de douane heen op weg naar de gate.

__________________________________________________________________________________________________________
Het moment dat je het vliegtuig in stapt, de deuren sluiten, de veiligheidsvoorschriften gedaan worden en je naar de runway taxiet. Het moment dat je de runway op keert en de motoren op vol vermogen hoort gaan.
Dat moment... The moment of no return! Lets go on an adventure, exciting!

Dit zijn de momenten die vaak in detail vertelt zullen worden. Dit zijn de momenten die veel invloed hebben op het leven. Zoals deze stage hoogstwaarschijnlijk ook op dat van mij.
___________________________________________________________________________________________________________

Aan het begin van de vlucht turbulentie gehad maar het was verder rustig met mooi weer en uiteraard uitzicht.
Vervolgens het bericht van de crew ''Ladies and gentleman, we will be arriving at Bologna airport in 30 minutes. Please fasten your seatbelts bla bla bla...'' ik zal jullie de rest besparen.
Het enige wat ik op dat moment kon denken was de excitement van ''We zijn er bijna!!''

Na de landing hebben we de bagage gepakt en werden we opgehaald. Wat was het fijn om weer terug te zijn na het geslaagde project en de goede tijd van vorig jaar!

Aangekomen in de thuisbasis van Etoile werd mij een rondleiding gegeven en kreeg ik een korte instructie over het beheren van het pand. Vervolgens de spullen uitgepakt en naar bed gegaan want het was inmiddels al 23:00.

De eerste week van mijn stage is aangebroken...



Hoe ben ik bij deze stage gekomen?
___________________________________

Vorig jaar werd Etoile geïntroduceerd door mijn 2de jaars mentor Marten Van der Weele. Hij vertelde wel eens over de projecten in Italië gebaseerd op theater techniek waardoor ik erg geïnteresseerd raakte en hier meer over wilde weten. Er was mogelijkheid om mij in te schrijven voor de projecten en dit heb ik ook per direct gedaan. Vervolgens werd er een selectie gedaan en guess what? Ik mocht mee! Geweldig!

Al de goede verhalen zouden werkelijkheid gaan worden en dat werd het zeker! Met het eerste Internationale project g genaamd ''Happiness project'' hebben we met 120 deelnemers hard gewerkt.
Na een geslaagde editie in Novellara (een dorp naast Reggio Nell Emilia) werd er gevraagd om de show nogmaals technisch te ondersteunen in Bordeaux, Frankrijk. Ook deze kans pakte ik graag!

Gedurende de week van Happiness project werd mij aangeboden om stage te komen lopen in Italië. Hier heb ik wel over moeten nadenken want een stage lopen voor een half jaar in het buitenland beslis je niet zomaar. Na meerdere gesprekken met familie en vrienden en het nagaan of deze tijd haalbaar was voor mij heb ik toch besloten om ervoor te gaan. Ik heb uiteraard nooit spijt van deze beslissing gehad!

____________________________________________________________________________________________________
De video van Happiness project show is hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=1f7LzDqaMgI
_____________________________________________________________________________________________________


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brennan

Dag mensen! Mijn naam is dus Brennan Potuit. Een student aan ROC Midden Nederland, Creative College. Gevestigd in Utrecht Overvecht Met de opleiding Sound and Vision. De reden van mijn blog is dat ik een internationaal stage traject volg. Gevestigd in: Italië. Bij het bedrijf Etoile CTE (Centro Teatrale Europeo). Dit is een Theater productie bedrijf gevestigd in het noorden van Italië in de plaats Reggio Nell Emilia. Tijdens mijn stage bij dit bedrijf hou ik mij bezig met licht- en geluidstechnische zaken. Voornamelijk Theatrale Techniek.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 2190

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Stage binnen Etoile CTE. In Italië.

Landen bezocht: